Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj fő támogatója, az Erste mindenkinek esélyt ad arra, hogy a Kékszalag legprofibb hajóin élhesse át a versenyt. A www.erstehiggymagadban.hu oldalon július 13-ig bárki pályázhat arra,  hogy a Fantoma Ganz Danubiusaz Inyamaa Lisaa Nemere IIa Previtala Restless , a Siroccoa Trentasettea Westport, vagy a Red Bull Extreme 40-essel kerülje meg a tavat. Az indulásnak nem feltétele a hajózási múlt és tudás, azonban jó tudni, hogy a kapitányok maguk választanak a hozzájuk jelentkezők közül, így érdemes megírni, miért szeretne valaki bekerülni a kiválasztott csapatba. A Kékszalag blog pedig bemutatja a pályázatban résztvevő kormányosokat és hajóikat. Most a Ganz Danubius kormányosán, Bajusz Andráson a sor.

Hogyan kezdett el vitorlázni, miért választotta ezt a sportot?

Még gyerekként kezdődött a sztori. Nagyjából 4-5 éves lehettem, amikor először ültem hajón. Rögtön éreztem, hogy ez lesz a nekem való sport. Persze ez sem volt véletlen, a vitorlázás szeretete ugyanis családi örökség, édesapám is gyerekkorától vitorlázott.

Itt tud regisztrálni a Ganz Danubiusrawww.erstehiggymagadban.hu/adatlap/ganz-danubius

Ez technikai, taktikai vagy csapatsport – mi a fontosabb: a hajó, a jó technika vagy a jó csapat?

Nem igazán lehet és nem is érdemes egyikre vagy másikra leszűkíteni ezt a dolgot. Sőt, a vitorlázás talán azon kevés sportok közé sorolható, amelyben egyenlő arányban fontosak az említett tényezők. Másképp fogalmazva, egyik sem működik a többi nélkül igazán jól.

Milyen eredménnyel lenne elégedett idén a Kékszalagon?

Úgy gondolom, hogy ha az első harminc hajó között sikerülne befutni, akkor maradéktalanul elégedett lenne a csapat és persze én is. Természetesen mindent meg fogunk tenni ezért.

Kit tart a legnagyobb ellenfelének az idén?

Külön bontanám a választ. Mégpedig azért, mert van egy nagyobb tábor tele ellenfelekkel. Általánosságban ugyanis elmondható, hogy a hasonló méretű, súlyú, vitorlafelületű hajók lesznek a legnagyobb riválisok a verseny során. Persze tudok azért konkrét példát is mondani: a Nautic 370-esekkel lesz kemény küzdelem. Velük ugyanis közel egyforma a sebességre vagyunk képesek.

Mit vár azoktól, akik a hajóra kerülnek? Miért vállalta, hogy egy civilt is elvisz, és mi lesz a legfontosabb, amikor a www.erstehiggymagadban.hu oldalon jelentkezők közül választ?

Nagy elvárások értelemszerűen nincsenek. Azért az a minimum, hogy tudjon úszni. Egyébként meg legyen kommunikatív, érdeklődő, társaságkedvelő. Ha ezeknek megfelel a kiválasztott, akkor nagy baj nem lesz.

Itt tud regisztrálni a Ganz Danubiusrawww.erstehiggymagadban.hu/adatlap/ganz-danubius

Mit tart a legnagyobb versenyelőnyének?

Ezen nem kell sokat gondolkodnom, a válasz egyértelmű. A csapat a legjelentősebb erényünk.

Mit szeret a legjobban a hajójában?

A Ganz Danubius egy kiszámítható hajó és ez az egyik legjobb tulajdonsága. Valamint az, hogy legextrémebb körülmények között is megállja a helyét.  Ezt többször bizonyította is az elmúlt évek alatt.

99 százalékban magyar, 1 százalékban dán – a Ganz Danubius névjegye

A Dunaújvárosban, 1998-ban készült Ganz Danubius egy teljes mértékben Magyarországon tervezett és épített karbonból készült hajó – egyetlen részletétől eltekintve. Különlegesen hosszú, 17 méteres árbócát nem itthon, hanem Dániában gyártották. Nem volt ugyanis olyan hatalmas kemence Magyarországon, amiben ezt kisüthették volna. Az elkészült árbóc aztán több napon keresztül, trélereken érkezett haza, hogy méltó helyét elfoglalja a hajón. A Ganz Danubius kétszeres magyar bajnok, a valaha volt legjobb helyezése a Kékszalagon egy 3. hely volt, a közelmúltban pedig egy 13. hellyel büszkélkedhetett. A fiatal baráti társaság által vitorlázott hajón mindig garantált a jó hangulat és a kellemes légkör.

Teljes hossz: 11,40 m

Vízvonalhossz: 10,60 m

Szélesség: 3,4 m

Súly: 3,2 tonna

Tőkesúly: 1400 kg

Nagyvitorla: 42 m2

Összvitorla: 110 m2

Hátszélvitorla: 170 m2

Merülés: 1 m 90 cm

Kormányos: Bajusz András és Kása Mihály