Több csúcsot is megdöntött a csütörtök reggeltől szombat reggelig tartó Kékszalag. 

Európa leghosszabb és legrégebbi tókerülő versenyére 681 hajó nevezett be és 545 haladt át a füredi célvonalon, mindkét szám történelmi rekordot jelent. Ezt mutatja például az is, hogy a jubileumi Kékszalagon a befutók száma magasabb volt, mint 2017-ben az indulóké. Ennél több hajó távolsági vitorlásversenyre Európában csak a svájci Bol d’Or Mirabaud-ra nevezett 1990-ben, ott akkor 684 hajó indult el. 

Fotó: Török Brigi / Magyar Vitorlás Szövetség

A légvonalban több mint 150 kilométeres (Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Keszthely – Balatonfüred) távolságot a svájci Christophe Peclard kormányossal induló Safram nevű katamarán tette meg a leggyorsabban, mögötte a tizenháromszoros győztes Litkey Farkas kormányozta PreVital és a Józsa Márton vezette Opel Fifty-Fifty haladt át a balatonfüredi célvonalon. A versenyen elinduló legkorszerűbb katamaránoktól sokan várták, hogy esetlegesen megdöntik az Opel Fifty-Fifty által 2014-ben elért 7 óra 13 perces időrekordot, de az időjárás, azaz a gyenge szél miatt a csúcsidő nem került veszélybe. A győztes ideje 12 óra 40 perc 31 másodperc lett. A vitorlázás szempontjából gyenge szélviszonyok ellenére a versenyen elinduló csapatok kitartóak voltak. Ez látszik például abból is, hogy a leghosszabb ideig versenyző hajó, a Végrehajtó nevű CNSO típusú vitorlás 46 óra 43 perc alatt ért körbe a Balaton körül.

Fotó: Török Brigi / Magyar Vitorlás Szövetség

Minden várakozást felülmúlt a jubileumi Kékszalag. A verseny iránti fokozott érdeklődés, pedig azt mutatja, hogy jó úton jár a magyar vitorlázás. Rengeteg olyan ember számára mutathattuk meg ezt a sportot, a Balatont és a vitorlázásra alkalmas magyarországi tavakat, akik eddig nem érdeklődtek a vitorlázás iránt. Emellett a Kékszalag jó alapokat nyújt a vitorlásturizmus fejlődéséhez is” – mondta Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára.