Nem, nem holtversenyről volt szó. Egész más történt. 

Elméletileg lehetséges, hogy egy vitorlásversenyen teljesen együtt érkezik be az élen álló két vagy több hajó, de a gyakorlatban szinte lehetetetlen. Európa leghosszabb és legrégebbi - 1934 óta megrendezett - tókerülő versenyén, a Kékszalagon - 1991-ben - volt rá példa, hogy muszáj volt két győztest hirdetni, pedig nem egyszerre értek célba.

Kékszalag 50. Erste Nagydíj Kékszalag Balaton Nemere II verseny győztes vitorlázás  Magyar Vitorlás Szövetség

Az egyik győztes a Kékszalag időrekordját évtizedekig tartó a dr. Balogh György vezette Nemere II. nevű 75-ös cirkáló volt. A másik nyertes pedig a német Helmut Birkmayer vezette Giftzwerg lett. 

Történt ugyanis, hogy eredetileg Birkmayer hajója haladt át elsőként a balatonfüredi célvonalon, de ezt követően óvást jelentettek be. Az volt a kifogás, hogy a Giftzwerg a Tihanyi-szorosban nem az előírt hajózási útvonalon vitorlázott. Erről azonban a német kormányos nem tudott, mert a hivatalos versenykiírásban rosszul szerepelt a hajózási útvonalra vonatkozó kitétel. Emiatt végül Birkmayeréket nem zárták ki. 

Így lett az a megoldás, hogy Birkmayerék is elsők lettek és az utánuk 20 perccel befutó Nemere II. csapata szintén megkapta az aranyérmet. A Nemere II. kormányosa ezen a versenyen dr. Balogh György, a Magyar Vitorlás Szövetség akkori elnöke volt.  

Érdemes elolvasni a Kékszalag blog korábbi posztjait is:

Akkor most  150, 155 vagy közel 160 kilométerről beszélünk?

Hiába van egy jó hardvered, kell hozzá a szoftver

Erős kihívó a Kékszalagon: kétszeres olimpiai bajnok csap össze a magyar versenyzőkkel

Akkor és most - látványos képeken a Balaton ünnepe