A Sirocco után következzen a Lisa, amelyre szintén lehet jelentkezni. 

A Kékszalag 50. Erste Nagydíj fő támogatója, az Erste szeretne mindenkinek esélyt adni arra, hogy a Kékszalag legprofibb hajóin élhesse át a versenyt. A http://www.erstehiggymagadban.hu/oldalon
július 10-ig bárki pályázhat arra, hogy a Fantom, a Ganz Danubius, az Inyama, a Lisa, a Nemere II, a Prevital, a Restless, a Sirocco, a Trentasette, a Westport, vagy a Red Bull Extreme 40-es hajóval kerülje meg a tavat. Az indulásnak nem feltétele a hajózási múlt és tudás, azonban jó
tudni, hogy a kapitányok maguk választanak a hozzájuk jelentkezők közül, így érdemes megírni, miért szeretne valaki bekerülni a kiválasztott sapatba. A Kékszalag blog pedig bemutatja azokat a kormányosokat és hajókat, amelyeken a pályázók elindulhatnak a versenyen. Elsőként Czittel Lajos a Sirocco kormányosa mutatkozott be, másodikként jöjjön a Szloszjár Gábor a Lisa fedélzetéről. 

Hogyan kezdtél el vitorlázni, miért választottad ezt a sportot?

Teljesen véletlenül kerültem közel a vitorlázáshoz: Édesapám munkahelyén adódott lehetőség, hogy elmenjek egy vitorlástáborba. Megtettem. Megtetszett a társaság, a hajózás, az egész légkör. Azóta a
mániám lett a vitorlázás. 

50. Kékszalag Erste Nagydíj Kékszalag Magyar Vitorlás Szövetség Erste www.erstehiggymagadban.hu verseny játék pályázat vitorlázás
Szloszjár Gábor, a Lisa kormányosa - Fotó: www.erstehiggymagadban.hu

Ez technikai, taktikai vagy csapatsport – mi a fontosabb: a hajó, a jó technika vagy a jó csapat?

Ez egy kicsit összetettebb dolog, de megpróbálom röviden összefoglalni. Alapvetően technikai sportágról van szó. Ez azt is jelenti, hogy egy jó, gyors, megbízható hajó nélkül nem vagy versenyképes. A csapat a második pillére a sikeres vitorlázásnak. Egy modern technika, egy gyors hajó kezeléséhez képzett, összeszokott legénység szükséges. Minél versenyorientáltabb egy hajó, annál inkább igaz ez. Ha az előzőek megvannak, akkor kell egy olyan kapitány, aki össze tudja hangolni a
hajót és a csapatot, tudja vezetni őket. Itt már fontos tényezővé válik a bizalom mindkét irányban. A kapitány és a legénység viszonyát jól mutatja a mondás: a legénység meg tudja nyerni a versenyt, a
kapitány meg el tudja veszíteni! 

Milyen eredménnyel lennél elégedett idén a Kékszalagon?

A hagyományos egytestű kategória ismételt megnyerésével lennék elégedett. 

Kit tartasz a legnagyobb ellenfelednek az idén?

Trentasette, Sponsor Wanted, RC44.

Mit vársz azoktól, akik a hajóra kerülnek? Miért vállaltad, hogy egy civilt is elviszel, és mi lesz a legfontosabb, amikor a www.erstehiggymagadban.hu oldalon jelentkezők közül választ?

Legyen laza, vidám természetű, ugyanakkor talpraesett, kitartó. Nagyon fontos tudnia és elfogadnia, hogy a hajón olyan a rendszer, mint a seregben. Ha jön egy „parancs”, azt kérdés nélkül végre kell
hajtani. Tisztában kell lennie azzal is, hogy nincs kiszállás csak a befutó után „akármi történik”. Amúgy ez egy nagyon jó alkalom, hogy a vitorlázáson keresztül, belülről meg tudjuk mutatni a nagy szerelmünket, a Balatont. Ezen belül keszthelyi hajóként nagyobb fókuszt tudunk adni a Balaton nyugati medencéjére, Keszthelyre. Természetesen nagyon jó megjelenési lehetőség. Lehet, hogy a választást megfordítom.  Győzzenek meg maguk a jelentkezők!

50. Kékszalag Erste Nagydíj Kékszalag Magyar Vitorlás Szövetség Erste www.erstehiggymagadban.hu verseny játék pályázat vitorlázás
Fotó: www.erstehiggymagadban.hu

Mit tartasz a legnagyobb versenyelőnyödnek?

A legnagyobb versenyelőnyöm a csapat. Tudom róluk, hogyan „működnek”, mit tudnak. Minden körülmények között a cél számít nekik és ezért mindent meg is tesznek. Stresszhelyzetben ugyanúgy gondolkodunk, „pengévé” válunk.

Mit szeretsz a legjobban a hajódban?

Minden porcikáját! Ha nagyon ki kell emelni valamit, akkor a hajótest formáját. Nagyon jellegzetes, egyedi... Be van égve az agyamba.

Lisa, a Balaton királynője - névjegy

A Lisa egy legenda. A kis szélre optimalizált hajó magas árbóccal és 400 négyzetméternyi vitorlafelülettel a Garda-tó partján készült 1997-ben a Patucelli-műhelyben. Hat évvel később került a Balatonra, és gyorsan a Kékszalag királynőjévé vált. 2016-ban “fiatalításon” esett át: csökkentették  a súlyát – a 800 kilogrammos tőkesúly helyett csak egy svert került a hajó alá, amely nem tartalmaz plusz súlyt, csak a hajó iránystabilitását szolgálja -, kiszélesítették, valamint új vitorlákat is kapott. A Lisa hét Kékszalagot nyert meg eddig. 

  • Hosszúság: 12,7 m
  • Szélesség: 5 m
  • Tömeg: 2200 kg
  • Nagyvitorla: 81 m2
  • Génua: 55 m2
  • Gennaker: 220 m2
  • Férőhely: 3+6 fő
  • Kormányos: Szloszjár Gábor

Itt lehet jelentkezni: http://www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/lisa

Érdemes elolvasni a Kékszalag blog korábbi posztjait is:

Hiába van egy jó hardvered...

Akkor most  150, 155 vagy közel 160 kilométerről beszélünk?

Hiába van egy jó hardvered, kell hozzá a szoftver

Erős kihívó a Kékszalagon: kétszeres olimpiai bajnok csap össze a magyar versenyzőkkel

Akkor és most - látványos képeken a Balaton ünnepe