A 2024-es 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra sokáig emlékezni fogunk. Drámai verseny volt, a győztesek és az utolsó pillanatig vezető második helyezettek drámája, a mélységek és a magasságok versenye. Elmondható, hogy egy rendkívüli hajó és egy rendkívüli csapat nyerte idén a Kékszalagot. A teljesen magyar építésű és tervezésű hajó, az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty - ami egyébként a Kékszalag 90 éves történetének győztesei közül mindeddig az egyetlen teljesen magyar szellemi és ipari alkotás - Paulovits Dénes zsenialitását tükrözi, egyedi, semmihez sem fogható konstrukció, amit kitalálója innovatív technikával meg is tudott építeni. A csapat pedig a verseny első szakaszának balszerencsés fordulatai, és az általuk elkövetett hibák után hihetetlen módon fel tudott állni. Nem is nagyon emlékezni olyanra, hogy Kékszalag győztes hajó, saját magához viszonyítva ilyen mélyről indulva tudott volna nyerni. A csapat erőssége az az innovatív szellem is, ami idén és tavaly is valami újat, korszerűt tudott hozzáadni az önmagában is előremutató technikához. A második helyezett Prospex-Delta drámája is önmagáért beszél. Ők is évek óta rengeteg munkát tettek ebbe a projektbe és a versenyen is szinte hiba nélkül vitorláztak. Élvezet volt nézni azt a színvonalas küzdelmet, amit az első három helyen álló katamarán, a Prospex-Delta, az RSM és a Process Solutions bemutatott az egész verseny során. Azt az érzést mindenki el tudja képzelni, amikor mindent megtettél, ami tőled tellett, karnyújtásnyira, a szó szoros értelmében méterekre ott van a győzelem - és mégis veszítesz. A nézők, barátok, szurkolók pedig átélik ezeket az érzelmi hullámzásokat - de hát egyebek közt ezért szeretjük a sportot, nem?

2024  Kékszalag  jegyzet  Oszi

Kép: Cserta Gábor

visyla