Tihany után minden olyan egyszerűnek tűnt. A mért széladatok azt mutatták, a nyugati medencében van szél. Az élet azonban ennél bonyolultabb…
Hihetetlen csaták, újraosztások voltak a szűk, mintegy 6-7 hajós élmezőnyben, mindenki legalább egyszer érezhette magát a mennyországban – de a pokolban is.
Délután egy óra körül ért a vezető RSM a tihanyi csőbe. Jó tempóval, mintegy 10 csomóval léptek át a nyugati medencébe. Biztonságos távolságban jött utánuk, fele ilyen „lassan”, egy bolyban a PreVital, a Nanushka-Forestay, a Audax-Django, az MKB Euroleasing – Prospex, kicsit hátrébb a New Black Jack és a Raiffeisen Fifty-Fifty, egy takkon, kicsit a szoros bejáratától északabbra.
Szepezd előtt még mindig a RSM vezetett, de az üldözők egy északi parti irányválasztással hirtelen háromszoros sebességgel indultak meg, 12-15 csomóval. Az RSM okosan igazított felfelé, kivédte a támadást, Vándor Róberték is megkapták ezt a szelet. 14 csomó feletti tempóval repültek már ők is, és ekkor valami nagyon ígéretes szél látszódhatott a part felől, mert a komplett élboly úgy csoportosult a révfülöpi móló közelében, mintha ki akarnának kötni. Időközben jöttek a hírek: a legjobb egytestű hajó továbbra is a Principessa Libera, az első klasszikus hajó pedig a Lillafüred 75-ös cirkáló. A mezőny dereka már korántsem volt ennyire szerencsés, Siófok környékén nagy szélmentes „buborék” fékezte le a haladásukat. A szélviszonyokra jellemző: a Fantomasso Asso vitorlás, Majthényi Szabolcs Repülő hollandi világbajnokunkkal a kormánynál a kenesei és a siófoki bója közti szakaszon több mint négyszáz(!) helyet javított a pozícióján, úgy, hogy a siófoki bójához igyekezve egy ideig északias irányba is tettek kerülőt, hogy szelet találjanak… Az élmezőny elszakadt Révfülöptől, ahol gyakorlatilag újra rajtolt a csapat. Idegtépő küzdelem vette kezdetét, az RSM és a Prevital gyakorlatilag megállt, a New Black Jack (Roland Gaebler tízszeres világbajnok, ötszörös olimpikon, olimpiai bronzérmes német katamarán vitorlázóval a kormánynál) egy szélcsíkkal tetemes előnyre tett szert. Ne örülhettek sokáig. Badacsony alatt ismét 370 méteren belül vitorlázott a vezető négyes: a New Black Jack, az RSM, a Raiffeisen Fifty-Fifty és az MKB Euroleasing - Prospex.
Némiképp lemaradva követte őket a PreVital, amelyet állítólag az északi part közelében az iszap vagy hínármező fékezett le. A vezető hajók sebessége hol 15-20 csomó, hol gyakorlatilag nulla, szélcsíkokra kell vadászni, amelyek inkább a parthoz közelebb találhatóak, aki vízközép felé törekszik, meghal. Hol az egyik, hol a másik katamarán lódul meg és vezet, kívülről nézve jó a meccs, hajón belül valószínűleg idegtépő ez a küzdelem. A keszthelyi bója közelébe szinte egyszerre ért az RSM és a Raiffeisen Fifty-Fifty, két gyenge szélre optimalizált, hatalmas vitorlázattal rendelkező katamarán, a bójakerülés és a szabadulás az RSM-nek sikerült jobban, a címvédő hajó relatíve jó sebességgel, 13-14 csomós tempóval tartott kifelé elsőnek a Keszthelyi öbölből. Másodikként fordult a Raiffeisen Fifty-Fifty, Józsa Mártonék ezután kicsit beszorultak az északi part alá, de később úgy beindultak, hogy rövid időre át is vették a vezetést, a Szigligeti öbölben visszafelé fej-fej mellett haladt a két első hajó. Keszthelynél harmadikként a New Black Jack, negyedikként az Audax Django, majd a PreVital fordult, hatodikként a Nanushka-Forestay, majd az MKB Euroleasing-Prospex.
- ÉLŐ eseménykövetés: https://kekszalag.hu
- M4 Sport ÉLŐ: https://m4sport.hu/elo/m4sport5
- Folyamatos nyomkövetés https://tracking.airmoniq.com