Láthatóság, felkészültség, hajók megfelelő állapota – ezek az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj legfőbb biztonsági elvárásai. Az elmúlt években a rajtvonalat meg kellett hosszabbítani ugyanis sokasodott a katamaránok száma – árulta el Kerekes Kázmér. A verseny vezetője azt is elárulta: 600-800 körüli egységnél teljes biztonsággal rendezhető meg a verseny, 1000 nevezett hajó felett viszont már újra kellene gondolni a rendszert.
Egy versenynél a hajók biztonsága a legfontosabb, amiért első sorban a legénység felel – fogalmazott az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj versenyvezetője. Kerekes Kázmér kifejtette: a legfontosabb az éjszakai láthatóság – ezért a kivilágítás a legsarkalatosabb kérdése az éjszakai vitorlázásnak. Felhívta a figyelmet, hogy plusz fényeket, pótakkumulátorokat készítsenek elő az egységek.
Kerekes Kázmér beszélt arról is, hogy sokasodott a katamaránok száma, éppen ezért kellett hosszabbítani a rajtvonalon. A több testű hajók közlekedése eltér a hagyományos vitorlásoktól, ugyanis a fordulási képességük teljesenmás. Emiatt a tavalyi évben már bevezették a hajózási zárlatot a sarkalatos pontokon, köztük kenesei bójánál valamint a balatonfüredi befutónál.
A versenyvezető szerint az előrejelzést figyelembe véve extrém időjárási körülményekre nem kell számítani, így akár 600-700 közötti nevező számmal a regatta biztonságosan elrajtoltatható. Kerekes Kázmér szerint 1000 indulónál már el kellene gondolkodni a versenyrendező motorosok tematikáján.
Kitért arra is, hogy a leginkább Kenesénél , a tihanyi csőben, valamint a keszthelyi bójavételnél kell figyelemmel hajózni. Ez utóbbi azért is kiemelendő, mert a mezőny nagy része már sötétedés után éri el ezt a pályajelet. Hozzátette: a World Sailing idén megfogalmazott szabályváltozása kitér az éjszakai vitorlázásra és a távolságtartásra is. Külön felhívta a figyelmet a Tihanyi szorosban, a THE kikötő előtti vízterületen és Zamárdi előtt lévő kőszórásra (telepített süllőfészek), valamint arra, hogy az idei évben a Balatonfüredi Yachtclub kikötőbővítése zajlik, ami kissé leszűkíti a pályát a befutásnál. Kerekes Kázmér azt kérte a versenyzőktől, hogy ezeken a szakaszokon „ne megszokásból” vitorlázzanak.
A versenyzőknek azt tanácsolja, a rajt előtt mind mentálisan, mind fizikailag készüljenek fel a megmérettetésre, hiszen fáradtan, kialvatlanul neki indulni egy ilyen kihívásnak felelőtlenség lenne.