Ahogy az várható volt, az egytestűek közül a szuperkönnyű, rendkívül nagy vitorlázattal rendelkező Liberák lesznek elől. A Principessa jelenleg egy gyalogló ember sebességével, 2-3 csomóval halad a nagyon gyenge szélben még a szoros felé. (Közvetlenül a Raiffeisen Opel Fifty Fifty mögött...) Üldözi (ebben a helyzetben ez azért túlzás) a másik legendás balatoni libera, a Raffica. 

A libera típusú Raffica 1992-ben épült egy olasz megrendelő számára. Első tulajdonosával számos olasz és nemzetközi kiemelkedő eredménnyel büszkélkedhet. Az egytestű tavi hajók közül az egyik leggyorsabbként tartják számon. Nagy csapatban lehet csak hajózni vele, hiszen minden tagja együttes munkájára, erejére, vitorlázó érzékére és tudására szükség van. Bruce Farr tervezte, és Patucelli mester építette. A test hossza 12.7 m, 8 m széles. Az árboca panelházhoz mérhető 20 méter, és mindehhez a súlya csak 1500 kilogramm.