„Egy biztos: felejthetetlen Kékszalag lesz!”-jegyezte meg valaki az egyik nézőmotorosban, és a rajtnál és a keleti medencében történtek eddig őt igazolták.
A tavalyi és a tavalyelőtti gyenge szeles Kékszalag után mindenki valami mást várt, például szelet. A csütörtök 9 órai rajtnál az időjárás azonban megmutatta, valószínűleg még az eddigieknél is trükkösebb, nagyobb koncentrációt igénylő tókerülő lesz az idei.
A végső győzelemre esélyes többtestűek közül a rajtot a legjobban a tavalyi győztes RSM, Vándor Róbert és csapata kapta el, De nyomukban ott volt a többi, ilyen körülmények között nagyon gyors, magas árbóccal, nagy vitorlákkal rendelkező Raiffeisen Fifty-Fifty, Józsa Mártonékkal, és a Prevital, a tizenháromszoros Kékszalag győztes Litkey Farkassal a kormánynál. A rajt pillanatában még friss délnyugati szél néhány perc múlva északiasodni kezdett, majd keletire váltott és egy pillanatra meg is állt. A Raiffeisen Fifty-Fifty volt ebben a szakaszban a legmerészebb, az északi part közelében lévő hínármezőkről szóló hírek ellenére bevállalták az extrém partközeli takkot, és a felmelegedő szárazföld által generált termikus vízi széllel alaposan elhúztak a mezőnytől. Alsóörs után viszont látszott, hogy ez a szelük el fog fogyni. Közben dél felől megcsillant, borzolódni kezdett a víz, a rajtvonal déli szektorában rajtoló néhány gyorsabb, hagyományos építésű hajó szinte vonalba került az északi parthoz közelebb lévő többtestűekkel. Ez a keleti-délkeleti szél viszont a középen próbálkozó többtestűek nagy szerencséjére szépen leterjedt, meg tudott indulni az RSM és az Audax Django (a tavalyelőtti győztes hajó, Petrányi Zoltánnal a kormánynál), sőt a gyenge szélben nem kifejezetten gyors MKB Euroleasing-Prospex is.
Végül a kenesei bójánál az Audax Django fordult elsőnek, második az MKB Euroleasing-Prospex, majd az RSM, a part alól szerencsésen visszakeveredő Raiffeisen Fifty-Fifty, a New Black Jack (a tízszeres katamarán világbajnok Roland Gaeblerrel a kormánynál), a Triniteam és a PreVital volt a sorrend. Az első egytestű, a Principessa Libera tizenkettediknek fordult.
A bója után keleti szélben, várhatóan eseménytelen takkon vette célba az élmezőny a siófoki bóját, amelynek a környezetében viszont meglehetősen elfogyott a szél. Az RSM itt a jó sebességének köszönhetően ismét átvette a vezetést, csak egy példa: 5 csomós szélben 8.4 csomóval haladt, míg az Audax Django gyakorlatilag ugyanitt alig több mint 4 csomóval ment. Ami a nyomkövetést nézve érdekes: az élmezőny, valószínűleg a siófoki bóját körülvevő szélmentes „buborékot” látva a tó közepén halad, várva a kedvező lehetőséget a pályajel megközelítésére. Egy biztos: izgalmakban nem lesz hiány később sem, Siófok után a Tihanyi szoros lesz a következő nagy helyosztó.
Visy László Oszi
- ÉLŐ eseménykövetés: https://kekszalag.hu
- M4 Sport ÉLŐ: https://m4sport.hu/elo/m4sport5
- Folyamatos nyomkövetés https://tracking.airmoniq.com