Az, hogy ez egy ilyen tartós együttműködés, nyilvánvalóan nem véletlen. Európa legnagyobb hagyományú és leghosszabb távú vitorlásversenye és a patinás bank értékrendszere sok területen közös.
Az első kulcsszó talán az innováció. Egy mai vezető bank nem létezhet folyamatos megújulás, a legújabb technológiák alkalmazása nélkül. Egy innovatív cég örömmel támogatja azt a versenyt, amelynek a közvetítése már tavaly is, de nem titok, idén még inkább, a digitális technológia, az élményszerűség, az egyidejűség révén a vitorlássport iránt érdeklődők, a sportkedvelők széles tömegeihez fogja eljuttatni a Balaton legirigyeltebb trófeájáért, a Kékszalagért vívott maratoni harcot.
Az innováció a kulcsszó az esélyes hajókkal kapcsolatban is. Nem lehet nyerni folyamatos megújulás, technikai fejlesztés nélkül. A legutóbbi két Kékszalag győztese, a Raiffeisen Fifty-Fifty katamarán már születésekor is egy páratlan új ötlet, a két test-két árbóc koncepció megvalósulása volt, de a legutóbbi két győzelem előtt ráadásul mindannyiszor tovább fejlesztették a hajót, rengeteg munka árán, de kockázatot is vállalva ezzel.
A másik közös érték Kékszalag és a Raiffeisen Bank között minden bizonnyal a nyitottság. A Kékszalag egyaránt az élversenyzők és a túravitorlázók versenye. Egy pályán, egyszerre rajtol az összes hajó, és a tókerülésen mindenki megtalálja az ellenfelét, a hajóosztályokon belül is élvezetes, izgalmas küzdelmek zajlanak. Ugyanígy, egy vezető banknak is nyitottnak kell lennie az újításokra, digitális fejlesztésekre, hiszen a napi pénzügyek már egyre inkább a mobiltelefonunkon zajlanak.
A harmadik fontos érték ebben az együttműködésben a kiszámíthatóság. A Raiffeisen Bank 2020-ban, a világjárvány és az azzal járó gazdasági nehézségek ellenére is a Kékszalag Nagydíj névadó támogatója volt. A támogatásból nem csak a verseny és a Kékszalag fesztivál színvonalas megrendezése válik évről-évre lehetségessé, hanem a technikai fejlesztések is.