Sok, a verseny iránt érdeklődő szurkoló tapasztalhatta: már az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj rajtja utáni pillanatokban sem működött az internetes nyomkövetés, befagyott a kép, nem frissült az adat, és gyakorlatilag a verseny nagyobbik része alatt problémákkal szembesült az, aki a küzdelem állására volt kíváncsi. A rendezői nyomkövetés a verseny első néhány órája után helyreállt, és a közvetítőkhöz is eljutottak az adatok, de a nézők csak a második nap láthatták újra a követett hajókat a nyomkövetőn. Különösen érthetetlen volt mindez annak a fényében, hogy már a tavalyi Kékszalag alatt is hibásan működött a rendszer. Németh Gábort, az Airmoniq ügyvezetőjét arról kérdeztem: miért nem sikerült idén sem a nyomkövetés?
"Nem akarok túlzottan műszaki részletekbe bonyolódni, de szeretném az elején leszögezni: hibát követtünk el, és ezért vállaljuk a felelősséget. A tavalyi zavar okait feltártuk, és kijavítottuk, nem is ez okozta a bajt. Kitaláltunk egy gyorsabb adatletöltési metódust, egyszerűen úgy fogalmazhatnék, hogy ennek segítségével a hajókról nem egyenként, hanem egyszerre, csomagban futnak be az adatok. Szimuláltuk ezt a fejlesztést mesterséges környezetben, de nem számoltunk például a Balaton körüli mobilcellák
Mielőtt további műszaki részletekbe belemennénk, az önök szakmai víziói, mármint hogy valami újat, jobbat hozzanak létre, részben felülírta a biztonság, a stabilitás követelményét?
"Fogalmazhatunk így is. Én azt mondtam a történet után magamnak: lassan járj, tovább érsz... Bár a három éve tartó együttműködés során az utóbbi két Kékszalagon kívül minden verseny nyomkövetése sikeresen működött, két ilyen sikertelen Kékszalag után az Airmoniq mégis elvesztette a vitorlázók bizalmát, és egyetértettünk abban Holczhauser András főtitkár úrral, hogy lemondunk a további együttműködésről.“
A Magyar Vitorlás Szövetség jövőre tendert ír ki a versenyek nyomkövetési szolgáltatására, ezen nem számítanak az Airmoniq indulására.
visyla