Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj fő támogatója, az Erste mindenkinek esélyt ad arra, hogy a Kékszalag legprofibb hajóin élhesse át a versenyt. A www.erstehiggymagadban.hu oldalon július 13-ig bárki pályázhat arra,  hogy a Fantoma Ganz Danubiusaz Inyamaa Lisaa Nemere IIa Previtala Restlessa Siroccoa Trentasettea Westport, vagy a Red Bull Extreme 40-essel kerülje meg a tavat. Az indulásnak nem feltétele a hajózási múlt és tudás, azonban jó tudni, hogy a kapitányok maguk választanak a hozzájuk jelentkezők közül, így érdemes megírni, miért szeretne valaki bekerülni a kiválasztott csapatba. A Kékszalag blog pedig bemutatja a pályázatban résztvevő kormányosokat és hajóikat. Ezúttal a Trentasette kormányosa, Lacsny Gergely árulja el, mit is jelent neki ez a verseny.

Hogyan kezdett el vitorlázni, miért választotta ezt a sportot?

A családomban többen is vitorláztak, de akad hajótervező is közöttük. Így logikus lépés volt, hogy én is belevágjak ebbe a sportba. Harminc évvel ezelőtt kezdtem, többszörös magyar bajnok vagyok, különböző hajóosztályokban több bajnoki érmet is szereztem. Így mondhatjuk, hogy voltak sikerek az utóbbi évtizedekben.

Itt tud regisztrálni a Trentasettérehttp://www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/trentasette%20

Technikai, taktikai vagy csapatsport – mi a fontosabb: a hajó, a jó technika vagy a jó csapat?

Nem választható el egymástól a három dolog, mindegyikre szükség van. Természetesen egy jó hajó nyilvánvalóan elengedhetetlen kelléke ennek a sportnak, de egy jó csapat nélkül nem sokra megyünk. Ha ezek megvannak, akkor jöhetnek a következő lépések: ki kell tapasztalni a hajót, meg kell tanulni a megfelelő hajóvezetést és technikát. Szerintem ezekre van szükség.

Milyen eredménnyel lenne elégedett idén a Kékszalagon?

A saját hajóosztályunkban az első helyezés az elvárás saját magunkkal szemben. Az egytestű hajók abszolút értékelésében az első háromban szeretnénk lenni. Ezek a fő célok, amelyek a felkészülést meghatározták.

 Itt tud regisztrálni a Trentasettérehttp://www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/trentasette%20

Kit tart a legnagyobb ellenfelének az idén?

Annyiban ismételnem kell magamat, hogy a hagyományos tőkesúlyos hajók között a dobogós helyet kell megszereznünk, de ez nem lesz könnyű feladat. Az RC44-es hajóval és a Lisával komoly harcra számítok.

Mit vár azoktól, akik a hajóra kerülnek? Miért vállalta, hogy egy civilt is elvisz, és mi lesz a legfontosabb, amikor a www.erstehiggymagadban.hu oldalon jelentkezők közül választ?

Két dolog nagyon fontos. Egyrészt, hogy, aki velünk vitorlázik majd a versenyen kiemelkedő, életre szóló élményt szerezzen. Másrészt az is fontos, hogy ő is segítse a munkánkat a verseny során. Ahogy az elején is említettem, a jó csapat nélkül nehéz jó eredményt elérni.

Miért vállalta, hogy egy civilt is elvisz magával?

Remélem ezzel is népszerűsíthetjük a vitorlázást, mert ez a kezdeményezés alkalmas erre. Egy kékszalagos versenyélmény különösen jó kezdés lehet valakinek ahhoz, hogy - ha eddig nem került közel a vízhez és a vitorlázáshoz - csatlakozzon a vitorlázók táborához.

Mi lesz a legfontosabb, amikor a http://www.erstehiggymagadban.hu/ oldalon jelentkezők közül választ?

Kulcsfontosságú a jelöltek szemléletmódja, ez lesz a döntő. Persze nehéz egyik pillanatról a másikra megállapítani, hogy kinek milyen a szemlélete. Éppen ezért remélem, lesz alkalmunk a verseny előtt akár több jelölttel is megismerkedni.  

Mit tart a legnagyobb versenyelőnyének?

A legnagyobb versenyelőnyünk a gyors hajó. Ehhez társul egy lelkes és persze professzionális csapat.

Mit szeret a legjobban a hajójában?​

Na, itt már könnyebb a válaszadás. Ráadásul erről rengeteget tudnék beszélni, de röviden is megy. Egyrészt a Trentasette gyönyörű, ez ugye nem kérdés. Az sem elhanyagolható, hogy gyors és remekül vitorlázható hajóról van szó.

A Balatonra tervezték – A Trentasette névjegye

Típus: Flaar M 37

Tervező: Déry Attila és Mezey Zoltán

Építő: Média & Marketing Kft.

Anyag: karbon-epoxi

Szerkezet, technológia: szendvics, vákuuminfúzió

Hajóhossz: 11,28 m

Vízvonalhossz: 11,28 m

Legnagyobb szélesség: 3,32 m

Merülés: 2,20 m

Tömeg: 2200 kg

Ebből a ballaszt tömege: 1200 kg

Ballaszttömeg aránya: 58 %

Árbócmagasság a decktől: 16,70 m

Maximális vitorlafelület bő szélben: 288 m2

Nagyvitorla: 68 m2

Maximális orrvitorla: 90 m2

Maximális gennaker: 220 m2

Kormányos: Szekeres László és Lacsny Gergely