Az egyik elsősorban a versenyzőknek, a másik a nézőknek (is) érdekes.
Az első vadonatúj:
„A versenyen a World Sailing DR 21-01 kísérleti szabálya érvényes, amelynek értelmében, ha egy hajó az előkészítő jelzésétől számított 2 perc letelte után rajtol, akkor nem kell visszatérnie a rajtvonal rajt előtti oldalára, viszont tárgyalás nélkül 35 perces időbüntetést kap, amelyet tényleges futott idejéhez kell hozzáadni. Ez megváltoztatja az RRS A5.1 szabályt. Általános visszahívás miatt megismételt rajt esetén az időbüntetés törlődik. A versenyrendezőség nem alkalmazza az RRS 29.1 (egyéni visszahívás) szabályt és a kapcsolódó lobogójelzést, és nem alkalmazza az RRS 30 szabályban leírt rajtbüntetéseket.”
Általánosan fogalmazva ez azt jelenti, hogy esetünkben az a hajó, amely a rajtot megelőző három percben rajtol ("korai rajtos") nem kerül egyéni visszahívásra, mehet tovább a versenyben DE a futott idejéhez 35 percet hozzáadnak. Ezzel elkerülhető a rajt utáni balesetveszély az esetleges vigyázatlan újra rajtoló korai rajtosok miatt.
A másik szabály évek óta ismert, de ha hihetünk a szél előrejelzésnek, és délnyugati szél lesz a rajt után a jellemző, akkor a rajt időpontja után három perccel egy külön jelzés engedélyezi a bőszeles vitorlák felhúzását. Az egyszerre kilobbanó színes vitorlák látványa felejthetetlen látvány!