Speciális, magyar fejlesztésű vitorlásruhát kap a 878Co-nak köszönhetően az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj győztese.
A Magyar Vitorlás Szövetség és a 878 Co között létrejött együttműködés eredményeként egy kék ruhaszettet kap a győztes - RSM - csapatának minden tagja. Az 878Co egy új vitorlásruha-márka, amely speciális ruházatot forgalmaz.
A Kreatív.hu a ruhákról idén márciusban azt írta:
"A vitorlássport hatalmasat fejlődött az elmúlt években, a versenyzők ruházata azonban nem követte ezt ugyanilyen dinamikusan, és ez számos problémát hozott a felszínre: a sportolók védelmét szolgáló, flexibilis és kopásálló anyagokra van szükség, és fontos, hogy a navigációhoz szükséges adatok könnyen követhetők legyenek. Ezeket az igényeket tartotta szem előtt a magyar 878Co, amikor profi vitorlázók bevonásával fejlesztett újgenerációs, fenntartható okosruházatot, amelynek digitális kijelzője képes csatlakozni a hajó navigációs rendszeréhez."
Az újgenerációs 878 vitorlásruhák ultrakönnyű, rugalmas, vízálló és az acélnál is erősebb grafénból készülnek. A grafénnal bevont anyagok elektromos vezetőképessége nagy, ezért alkalmasak az okosruházatokba beépített elektronikus készülékek befogadására és működtetésére, hőálló és nagy kopásállóságú, vékony, mégis sokkal összetettebb szerkezetű védőöltözetek kifejlesztésére. Papp István, a 878 alapító ügyvezető igazgatója, aki maga is aktív vitorlázó, akkor azt mondta, sportolókkal együtt azonosították be a hiányosságokat és az újonnan felmerülő igényeket. Így alakult ki a vitorlásruha végső anyagkoncepciója, és lett egyedi kialakítású minden egyes zseb. A 878 szettjei - profi és hobbiversenyzőknek készített dzsekik, overálok és sortok – a 3D-s testszkennelésnek köszönhetően tökéletesen testre szabhatók, és ez jelentősen hozzájárulhat a sportolók teljesítményéhez, ahogy az is, hogy a ruhák öt és húsz Celsius fokon is körülbelül ugyanolyan hőérzetet biztosítanak. A fejlesztés során a fenntarthatósági szempontok is fontosak voltak: a ruhákat tartós, akár több évtizedes viseletre szánják, a cipzár és a csomagolás újrahasznosított vitorlavászonból készült.
Az elsőre szokatlannak tűnő márkanév pedig tisztelgés az 1878-ban született Goldberger Leó magyar textilgyáros és innovátor előtt.