A többiek után most jöjjön az Inyama.
A Kékszalag 50. Erste Nagydíj fő támogatója, az Erste mindenkinek ad esélyt ad arra, hogy a Kékszalag legprofibb hajóin élhesse át a versenyt. A www.erstehiggymagadban.hu oldalon július 13-ig bárki pályázhat arra, hogy a Fantom, a Ganz Danubius, az Inyama, a Lisa, a Nemere II, a Prevital, a Restless , a Sirocco, a Trentasette, a Westport, vagy a Red Bull Extreme 40-essel kerülje meg a tavat. Az indulásnak nem feltétele a hajózási múlt és tudás, azonban jó tudni, hogy a kapitányok maguk választanak a hozzájuk jelentkezők közül, így érdemes megírni, miért szeretne valaki bekerülni a kiválasztott csapatba. A Kékszalag blog pedig bemutatja a pályázatban résztvevő kormányosokat és hajóikat. Czittel Lajos, a Sirocco; Szloszjár Gábor, a Lisa; Láng Róbert, a Nemere II. kormányosa után Molnár Gábor jön, aki az Inyamát irányítja.
Hogyan kezdett el vitorlázni, miért választotta ezt a sportot?
A Balaton szeretete gyerekkortól tombol bennem, az hogy a lehető legtöbb időt töltsek a tó közelében, azóta sem szűnő vágy. Sok sportot űztem a Balcsin, például kajakoztam, kenuztam és kite-oztam is. A vitorlázás megmaradt a legfontosabbnak, az egész családunk számára azzá vált. Egy közös családi élmény. A hétköznapokon túlterhelt embereket azért lazítja el, mert mindig benne van a változás. Ráadásul szeretteinkkel együtt élünk át élményeket.
Itt tud regisztrálni az Inyamára - www.ertsehiggymagadban.hu
Ez technikai, taktikai vagy csapatsport – mi a fontosabb: a hajó, a jó technika vagy a jó csapat?
A Kékszalagon a taktika a legfontosabb és a jó szerencse. Illetve a csapat jó hangulata legalább ennyire fontos egy ilyen versenyen.
Milyen eredménnyel lenne elégedett idén a Kékszalagon?
A Cruise Class osztályban dobogós helyezés. Ez egy új, idén létrejövő osztály, amelyben az Inyama jó helyet érhet el.
Kit tart a legnagyobb ellenfelének az idén?
Offroad 2.0-át és a Hanse 315-öt.
Mit vár azoktól, akik a hajóra kerülnek?
A biztonsági szabályokat tartsák be, és érezzék jól magukat.
Itt tud regisztrálni az Inyamára - www.ertsehiggymagadban.hu
Miért vállalta, hogy egy civilt is elvisz, és mi lesz a legfontosabb, amikor a www.erstehiggymagadban oldalon jelentkezők közül választ?
Az külön öröm számunkra, ha megmutathatjuk ezzel az egész mutatványnak a szépségeit. Az izgalmas rajtot, a fokozott vágyakozással várt kenesei bójafordulót, a tihanyi csövet, a „mikor érjük már el Badacsonyt”, a naplementét, a keszthelyi bójafordulót, a teliholdas vitorlázást, a negyedik adag lefőtt kávé illatát, a napfelkeltét és a befutó fáradtsággal átitatott eufóriáját.
Mit tart a legnagyobb versenyelőnyének?
A stabilitást, a jó taktikát és a kiegyensúlyozott teljesítményt.
Mit szeret a legjobban a hajójában?
Azt nyújtja, amit vársz tőle: biztonságos, kényelmes és meglepően gyors.
A kényelmet, biztonságos és gyorsaságot ötvöző Inyama névjegye
Az Inyama egy 2016-ban gyártott “A” kategóriás - vagyis óceáni átkelésre vizsgáztatott - hajó, 20 lóerős beépített motorral. A 2017-es Építész Regattán osztályában a 2. helyen végzett. Külső megjelenését a letisztult, modern vonalvezetésű test és a jó vitorlaválaszték jellemzi. Annak, aki ezen a hajón vitorlázik, a kényelemről biztosan nem kell lemondania: 8 fő részére van fekhely, meleg vizes zuhanyzó, angol WC, cockpit zuhany, gáztűzhely, klíma és 90 liter hűtőkapacitás gondoskodik a komfortos utazásról. Ha mindez nem lenne elég meggyőző, az Inyama fedélzetén mindig garantált a jó hangulat és az erős csapatszellem. Aki ezt a hajót választja, biztosan felfedezheti a Kékszalag valódi szépségét.
Típus: Dufour 350 GrandeLarge
Gyártás éve: 2016
Teljes hossz (LOA): 10,28 m
Vízvonalhossz (LWL): 9,05 m
Szélesség: 3,54 m
Súly: 5674 kg
Tőkesúly tömege: 1550kg
Férőhely: 10
Nagyvitorla: 34,5 m2
Fockvitorla: 20,5 m2
Code 0: 70 m2
Genakker: 107 m2
Kormányos: Molnár Gábor
Az Inyamára itt lehet jelentkezni: http://www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/inyama