Zolnai György, a Raiffeisen Bank Zrt. vezérigazgatója versenyzőként részt vett korábban a Kékszalag vitorlásversenyen. Oláh Zsuzsanna, az MVSZ sajtófőnöke készített vele interjút a 14-én startoló viadal előtt.
- Idén a Kékszalag központi témája a fenntarthatóság. Egy pénzintézet hogyan tud tenni a fenntartható működésért?
- Legalább három módja van. Először is a napi működésünket is úgy próbáljuk megszervezni, hogy az minél inkább fenntartható legyen: a Raiffeisen például két évvel ezelőtt vadonatúj, remek energiahatékonysági megoldásokkal rendelkező irodaházba költözött Budapesten, néhány napja pedig átadtuk új nyíregyházi központunkat, ahol szintén nagy szerepet kapnak ezek a megoldások. Másodsorban számos zöld pénzügyi terméket kínálunk Ügyfeleinknek, a zöld hitelektől kezdve az olyan befektetési alapokig, amelyek fenntarthatóan működő vállalatokba fektetik be a tőkét. A harmadik, és talán középtávon legfontosabb módja pedig az, hogy segítünk vállalati ügyfeleinknek abban, hogy tudatosítsák, mérjék és javítsák működésük környezeti hatását. Ezt azon keresztül tudjuk megtenni, hogy a tanúsíthatóan zöld tevékenységek finanszírozására ügyfeleink kedvezményes feltételekkel kaphatnak hitelt.
Forrás: hunsail.hu
– Mi a közös a Kékszalag és a Raiffeisen Bank értékei között, miért támogatják névadóként a versenyt?
- Röviden: hagyomány és innováció, fenntarthatóság és csapatmunka. Az előbb már említett fenntarthatóság mellett fontos a versenyen a jó csapatmunka is, ami nálunk a Raiffeisen Bankban is a sikeres működés egyik alapja. Ha ugyanis a vitorlások fedélzetén nincs összhang, akkor még a célba érés is bajos lehet, nemhogy a győzelem. Erről személyesen is volt alkalmam meggyőződni, hiszen több alkalommal is részt vettem már a Kékszalagon versenyzőként is, de ugyanezt mondják azok a profik is, akik például a Raiffeisen által támogatott hajón, a Fifty-Fifty-n tesznek meg mindent a győzelemért. Nagyjából ugyanez a helyzet egy bank működésében is: a jó csapatmunkával és közös értékekre épülő vállalati kultúrával jobb eredményeket lehet elérni.
– Napjainkban sok szó esik a digitális fejlesztésekről. Hol tart ezekben a Raiffeisen Bank, és hol a Kékszalag?
– Ez a jövő, sőt a digitális megoldások már sokszor a hétköznapjaink részei. Mi a Raiffeisen Banknál nagyon sok innovatív digitális megoldással jelentkeztünk az elmúlt években, nem egyszer elsőként. Ma már a napi pénzügyeket meglepően gyorsan és könnyen el lehet intézni a banki mobilalkalmazáson keresztül, az utalások pedig azonnaliak. Sok termékünk pedig on-line is igényelhető, mint például a hitelek és a bankszámlák egy része. Nagyon népszerű továbbá ügyfeleink körében a videobanki szolgáltatásunk, amely bárhonnan elérhető, és mégis a személyes, élő tanácsadás valós élményét biztosítja. Ugyanezt az innovatív irányt látjuk a Kékszalagnál, ahol egyre több digitális megoldás segíti a versenyt és a fedélzeti munkát, mint például a nyomkövető alkalmazás. Az idei évben használt, továbbfejlesztett alkalmazás már pontosan meghatározza és követi a vitorlások helyzetét, a versenyzők oldaláról könnyen feltölthető, ugyanakkor az érdeklődő nézők széles körének pedig könnyen elérhető és tartalmas élményt ad a versenyről. A fejlődés állandó és gyors, mint ahogy a résztvevő hajóknál is: ha valaki belegondol, 88 évvel ezelőtt, amikor az első Kékszalagra kifutottak a vitorlások, még leginkább csak a parti objektumok, illetve a legalapvetőbb navigációs eszközök álltak rendelkezésre, ma pedig akár a Balaton közepéről lehet telefonálni, videó kapcsolatot létesíteni, vagy éppen banki átutalásokat indítani.
– Hogy látja, hozzájárult a Kékszalag sikere ahhoz, hogy a vitorlázás egyre több embert érjen el?
– Természetesen, hiszen tavaly is fantasztikus közönség volt a parton, nagyon sokan pedig a televízió képernyője előtt, vagy internetes felületeken keresztül izgulták végig az utolsó hajrát, ahol nagyon kevés döntött csak az első és a második helyezett között. A vitorlázás egy nagyon szép sport, akár csak szabadidős kikapcsolódásként, amatőr versenyzőként vagy elkötelezett profiként űzi valaki, örömmel tapasztalom, hogy évről-évre nagyobb a közönség és többen írnak erről a versenyről a sajtóban is. Aki a szezonban körülnéz a Balatonon, azt látja, hogy egyre többen próbálják ki magukat a vizen, akár passzióból, inkább az élményt, a természet szépségét keresve és élvezve, akár egy ilyen rangos verseny keretében, ahol a felkészülés és a jó csapatmunka kiemelt fontosságú.