Ismételten felhívjuk a versenyzők figyelmét, hogy több hajózási akadállyal is találkozhatnak az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj útvonalán: ilyen a Tihanyi-szoros, a déli parti marás, a meteorológiai platformok, illetve mind közül a legújabb: a balatonföldvári kikötőépítés. Ez elsősorban azoknak jelenthet gondot, akik vagy odafelé a Tihanyi-szoros után az extrém déli parti irányt választják, vagy visszafelé éjszaka –a parti szélben bízva - Balatonföldvár előtt akarnak partközelben elhaladni. Itt a nyugati strandnál épülő kikötő munkálatai miatt cölöpsort vertek le, hajózási zárlat van. A parttól 1000 méterre lévő legkülső cölöpökön van világítás. A jelzőfény elég gyenge, beleolvad a parti fényekbe, mindenki különös figyelemmel közelítse meg!
A Tihanyi-szorost és a déli parti marást talán már nem is kell bemutatni, de a két éve négy helyen létesített meteorológiai platformokat legalább 100 méteres távolságban ajánlott elkerülni. Éjjel pedig nagyon oda kell rájuk figyelni a Balaton négy eltérő fizikai, kémiai és ökológiai paraméterekkel jellemezhető medencéjében: Siófok, Balatonszemes, Szigliget, valamint Keszthely térségében.
A mérőszigetek adatai: