Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj fő támogatója, az Erste mindenkinek esélyt ad arra, hogy a Kékszalag legprofibb hajóin élhesse át a versenyt. A www.erstehiggymagadban.hu oldalon július 13-ig bárki pályázhat arra, hogy a Fantom, a Ganz Danubius, az Inyama, a Lisa, a Nemere II, a Prevital, a Restless , a Sirocco, a Trentasette, a Westport, vagy a Red Bull Extreme 40-essel kerülje meg a tavat. Az indulásnak nem feltétele a hajózási múlt és tudás, azonban jó tudni, hogy a kapitányok maguk választanak a hozzájuk jelentkezők közül, így érdemes megírni, miért szeretne valaki bekerülni a kiválasztott csapatba. A Kékszalag blog pedig bemutatja a pályázatban résztvevő kormányosokat és hajóikat. Jöjjön a magyar versenyzők kihívója, a többszörös olimpiai bajnok osztrák Roman Hagara.
Hogyan kezdett el vitorlázni, miért választotta ezt a sportot?
Hans Peter Steinacherrel, akivel párosban olimpiai győzelmet értünk el, gyerekként kezdtünk el vitorlázni. Én a Fertő tónál kezdtem annak idején, Hans Peter pedig a Zell am See-n.
Itt jelentkezhet a Red Bull-hajóra - www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/red-bull-extreme-
40es-katamaran
Ez technikai, taktikai vagy csapatsport – mi a fontosabb: a hajó, a jó technika vagy a jó csapat?
A vitorlázáshoz mindegyik kell. Ahhoz, hogy valaki sikeres és eredményes legyen, technikailag felkészültnek kell lennie. Kiemelten fontos a taktika, emellett pedig szükség van egy összeszokott, erős csapatra is. Ha ezek mind megvannak, akkor minden adott a győzelemhez. Ha ebből a képletből csak egy dolog nem működik jól, akkor már veszélybe kerül a siker.
Kit tart a legnagyobb ellenfelének?
A versenyzés során nem az ellenfeleket figyeljük elsősorban, hanem a saját dolgunkra koncentrálunk, hogy minél gyorsabbak legyünk. Ha szoros a verseny, akkor tudjuk mi a teendő. Általánosságban persze azt mondhatjuk, a szélviszonyok fontosak.
Itt jelentkezhet a Red Bull-hajóra - www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/red-bull-extreme-
40es-katamaran
Mit vár attól, aki jelentkezik a hajóra?
Fontos, hogy motiváljon minket is és legyen helyismerete. Szintén fontos, hogy élvezze ezt a nagyszerű napot a vízen velünk. Hiszünk benne, hogy az illetőnek egy életre szóló élményben lesz része, hiszen egy “rakétán” hajózhat.
Mit tart a legfontosabb versenyelőnyének?
Leginkább azt, hogy soha nem adjuk fel és nagyon alaposan felkészülünk.
Mit szeret a legjobban a hajóján?
Az Erste-logót.
Red Bull Extreme 40-es, a katamarán, ami repülve szeli a hullámokat - a Roman Hagara kormányozta hajó névjegye:
Ez az ultrakönnyű, fürge hydrofoiling katamarán nem is siklik a víz felszínén, hanem kiemelkedve gyakorlatilag repül - az ámuló közönség legnagyobb örömére. Ez azonban komoly fizikai egyensúlyozási feladatot ad a legénységnek, akiknek folyamatosan trimmelniük kell a vitorlákat ahhoz, hogy a hajó a levegőben maradjon. Az akár 39 csomót elérő Extreme 40-es még elődjének sebességét (30 csomó) is meghaladja. És hogy milyen érzés lehet egy ilyen hajón ülni? Könnyen elképzelhetjük: nagyjából olyan, mintha kidugnánk a fejünket egy 70 km/h sebességgel száguldó autó ablakán. Esőben. A hajó két vezéregyénisége: Roman Hagara, kétszeres olimpiai, kétszeres világ- és hatszoros Európa-bajnok, valamint Hans Peter Steinacher kétszeres olimpiai, világ- és háromszoros Európa-bajnok.
Teljes hossz: 12.00 m
Vízvonalhossz: 10 m
Teljes szélesség: 6,00 m
Súly (vitorlák nélkül): 975 kg
Merülés: 2,10 m
Fővitorla: 60 m2
Árbóc: 16,50 m
Kormányos: Roman Hagara és Hans-Peter Steinacher
A Red Bull-csapat az 50. Kékszalag Erste Nagydíjra elhoz egy másik, GC32-es katamaránt is. A helyszínen döntenek arról, melyikkel indulnak.