Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj fő támogatója, az Erste mindenkinek esélyt ad arra, hogy a Kékszalag legprofibb hajóin élhesse át a versenyt. A www.erstehiggymagadban.hu oldalon július 13-ig bárki pályázhat arra,  hogy a Fantoma Ganz Danubiusaz Inyamaa Lisaa Nemere IIa Previtala Restless , a Siroccoa Trentasettea Westport, vagy a Red Bull Extreme 40-essel kerülje meg a tavat. Az indulásnak nem feltétele a hajózási múlt és tudás, azonban jó tudni, hogy a kapitányok maguk választanak a hozzájuk jelentkezők közül, így érdemes megírni, miért szeretne valaki bekerülni a kiválasztott csapatba. A Kékszalag blog pedig bemutatja a pályázatban résztvevő kormányosokat és hajóikat. Lássuk, mit mond a Fantomot irányító Török Zoltán!

Hogyan kezdett el vitorlázni, miért választotta ezt a sportot

Felnőttként kapott el ez a sport, ekkor kezdődött az egész. Mindig is vonzott a természet és a víz, de mivel tengeribeteg vagyok, ezért a vitorlázást nem próbáltam ki. Turistaként ugyanis a tengeri hajózásokon nem gyűjtöttem kellemes élményeket. Így aztán egy darabig nem voltam a vitorlázás közelében. Sajnos viszonylag későn tudtam meg, hogy a balatoni alacsony hullámok nem okoznak tengeribetegséget. Illetve azt, hogy a vitorlázás során nem egy zárt kajütben utazunk.  Cégvezetőként pedig lételemem a verseny, így azóta amennyi időt csak lehet vitorlázással, és vitorlásversenyzéssel töltök. 

Itt jelentkezhet a Fantomra - www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/fantom

Ez technikai, taktikai vagy csapatsport – mi a fontosabb: a hajó, a jó technika vagy a jó csapat?

A vitorlázás is, mint minden más az életben nagyon sok mindenen múlik. Minden fontos, nem lehet egy-két dolgot kiemelni. Sőt, még több más összetevő is szerepet kap. Mivel én amatőr sportoló vagyok, ezért nekem az átlagosnál többet nyom a latba, hogy szeressek azokkal lenni, akikkel vitorlázom. Bár a fenti felsorolásból nem lehet egyet kiemelni, de, ha
muszáj, akkor nekem a legfontosabb a csapat. 

Milyen eredménnyel lenne elégedett idén a Kékszalagon?

A Kékszalag a kihívásról szól. Egyrészt. Másrészt arról, hogy tisztelegjünk a gyönyörű Balaton előtt. Mégpedig azzal, hogy minden évben körbevitorlázzuk. Tavaly lehetőségem volt Litkey Farkassal vitorlázni, akkor természetesen a győzelem volt a cél. Idén eredményre
vonatkozó célkitűzésem nincs. Két éve abszolút 22. helyen értünk be, a saját hajóosztályunkban pedig a 2. helyen végeztünk. Ezt remek eredménynek tartottam, most egy hasonlóval elégedett lennék.

Kit tart a legnagyobb ellenfelének az idén?

Hajóm, a Fantom egy osztályhajó. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy 14 ugyanilyen nagyon gyors versenyhajó küzd majd a győzelemért ebben az osztályban. Ugyanakkor a hajóosztályunk egyben egy nagy baráti társaság is, tehát nincsenek igazi ellenfelek. Az osztály 4 éves történetében eddig 3 egység is tudott nyerni a Kékszalagon. Ez is mutatja, hogy a hajók egyformák, nagyon szoros és kiélezett küzdelmet vívnak egymással. 12-15 óra vitorlázás után pár perces különbségekkel érünk be. Mi még nem tudtunk nyerni, idén azonban természetesen megpróbáljuk.

Mit vár azoktól, akik a hajóra kerülnek? Miért vállalt, hogy egy civilt is elvisz és mi lesz a legfontosabb, amikor a www.erstehiggymagadban.hu oldalon jelentkezők közül választ? 

Szerintem minden sportkedvelő magyar embernek a bakancslistáján rajta kell, hogy legyen a Kékszalagon való részvétel. A Balaton a világon egyedülálló, csakúgy, mint a Kékszalag. Olyan jelentkezzen hozzánk, aki ezt ugyanígy gondolja. Ebben az esetben nagyon élvezni fogja a verseny minden pillanatát. A Fantom egy Nautic 370-es, nagyon exkluzív hajó. A
legmodernebb technológiával épült, ugyanakkor minden kényelmi funkcióval is fel van szerelve. Igazi kuriózum vele vitorlázni. A fenti kérdésre visszatérve, azért vállaltam, hogy elviszünk valakit a Kékszalagon, hogy egy újabb ember gazdagodhasson azzal az
élménnyel, amit mi már sokszor átéltünk. 

Itt jelentkezhet a Fantomra - www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/fantom

Mit tart a legnagyobb versenyelőnyének?

Tapasztalt vitorlázókból áll a csapatunk, egy olyan hajón vitorlázhat velünk valaki, amelyen minden kényelmi funkció megvan. Gondolok itt a vécére, hűtőre, ételre, italra, kényelmes ágyakra. Ugyanakkor mégis gyors, így biztos, hogy az élmezőnyben fogunk vitorlázni. 

Mit szeret a legjobban a hajójában?

Azt mondják a hajó az egyetlen tárgy, aminek személyisége van. Én is így gondolom. Nem volt még olyan tárgyam, amihez ennyire kötődtem volna. Ez a második hajóm, de bármikor látom a vízen az előzőt, nagyon jó érzéssel tölt el. Tehát nem tudok mit kiemelni. Mindenét
szeretem. 

Minden részletében exkluzív – a Fantom névjegye

A Fantom a Nautic hajócsalád legújabb tagja, amely ötvözi az  eleganciát a gyorsasággal és nem utolsósorban a kényelemmel. Andrej Justin tervezte, és a Nautic Boat magyar hajóépítő műhelyben épült. A hajó extravagáns megjelenése a legújabb trendeket követi,  aximálisan
szem előtt tartva a menetteljesítményt. A hajó tervezésekor meghatározó szempont volt az exkluzivitás, ezt bizonyítja minden apró részlete. 

Típus: NAU 370 RUN Performance Cruiser

Tervező: Andrej Justin

Gyártó: Nautic Boat Kft

Teljes hossz: 10 990 mm

Vízvonalhossz: 10 485 mm

Teljes szélesség: 3460 mm

Belmagasság: 1900 mm

Merülés tavi / tengeri: 950/2450 mm

Tőkesúly: 1500 kg

Teljes súly karbon/ üvegszál: 4000/4700 kg

Fekvőhelyek: 4+2/6+2

Hajótest: Karbon-epoxi szendvicsszerkezet, vákuumtechnológiával, hőkezelve

Fedélzeti szerelvények: Harken

Motor: Volvo Penta diesel 20/30 HP saildrive összecsukódó propellerrel

Rudazat: Pauger Carbon, frakcionális karbon árbóc, boom, két pár karbon száling, ROD állókötélzet, karbon orrsudár

Vitorlázat: nagyvitorla 51 m2 (square-top szabással)

Genua: 40 m2

Gennaker: 164 m2

Kormányos: Török Zoltán