"Az a megfigyelésem, ha boldogan vitorlázom, akkor sokkal jobban tudok vitorlázni. Ezt a boldogságot azonban nagyon sok esetben lerontja a tét, ami a Kékszalag maga" - mondta többek között az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra készült, Vitorlás Szemmel című podcastsorozat újabb epizódjában Litkey Farkas, tizenháromszoros Kékszalag-győztes vitorlázó. 

Magyar Vitorlás Szövetség  54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj  Litkey Farkas  Vitorlás Szemmel podcast

A sokszoros bajnok beszélt a Kékszalag és az olasz tókerülő verseny, a Centomiglia közötti kapcsolatról, a balatoni verseny jelentőségéről, valamint  a világszínvonalú magyar fejlesztésekről. Ahogy arról is, hogy hiába gyors egy hajó, csak a legénységgel együtt lehet valóban az. Litkey szavaiból kiderül az is, milyen stratégiai döntésekre van szükség a Kékszalagon. A podcastben szó esik még az esélyesekről, emellett Litkey Farkas elárulta azt is, hogy szerinte ideális esetben hány óra alatt teljesíthető a Kékszalag légvonalban több mint 150 kilométeres (Balatonfüred - Balatonkenese - Siófok (Zamárdi) - Keszthely - Balatonfüred) távja. 

A podcastban többször is említett olasz tókerülő versenyen, a Centomiglián a legkiemelkedőbb magyar eredményt THE RED Extreme 40-es hajó csapata érte el 2018-ban, amikor összetettben az élen végeztek. A hajó kormányosa Rauschenberger Miklós volt, aki  Roberto Benamati taktikus segítségével, valamint a legénység többi tagjával Pécsváradi Ákossal, Litkey Balmazzal, Riccardo Toninivel és Lorenzo Toninivel nyerte meg a versenyt. Rauschenberger Miklóssal akkor - 2018-ban - készült interjú itt olvasható

A Vitorlás Szemmel podcastsorozat korábbi részei pedig itt érhetőek el: 

Vitorlás Szemmel: Kalocsai Zsolt, a címvédő RSM csapatfőnöke beszél a felkészülésről, az árbóctörésről és a riválisokról - podcast

Vitorlás Szemmel: Hogyan készül az Audax Django csapata?

Vitorlás Szemmel: Kalocsai Zsolt, a címvédő RSM csapatfőnöke beszél a felkészülésről, az árbóctörésről és a riválisokról - podcast