Nem, nem holtversenyről volt szó. Egész más történt.
Elméletileg lehetséges, hogy egy vitorlásversenyen teljesen együtt érkezik be az élen álló két vagy több hajó, de a gyakorlatban szinte lehetetetlen. Európa leghosszabb és legrégebbi - 1934 óta megrendezett - tókerülő versenyén, a Kékszalagon - 1991-ben - volt rá példa, hogy muszáj volt két győztest hirdetni, pedig nem egyszerre értek célba.
Az egyik győztes a Kékszalag időrekordját évtizedekig tartó a dr. Balogh György vezette Nemere II. nevű 75-ös cirkáló volt. A másik nyertes pedig a német Helmut Birkmayer vezette Giftzwerg lett.
Történt ugyanis, hogy eredetileg Birkmayer hajója haladt át elsőként a balatonfüredi célvonalon, de ezt követően óvást jelentettek be. Az volt a kifogás, hogy a Giftzwerg a Tihanyi-szorosban nem az előírt hajózási útvonalon vitorlázott. Erről azonban a német kormányos nem tudott, mert a hivatalos versenykiírásban rosszul szerepelt a hajózási útvonalra vonatkozó kitétel. Emiatt végül Birkmayeréket nem zárták ki.
Így lett az a megoldás, hogy Birkmayerék is elsők lettek és az utánuk 20 perccel befutó Nemere II. csapata szintén megkapta az aranyérmet. A Nemere II. kormányosa ezen a versenyen dr. Balogh György, a Magyar Vitorlás Szövetség akkori elnöke volt.
Érdemes elolvasni a Kékszalag blog korábbi posztjait is:
Akkor most 150, 155 vagy közel 160 kilométerről beszélünk?
Hiába van egy jó hardvered, kell hozzá a szoftver
Erős kihívó a Kékszalagon: kétszeres olimpiai bajnok csap össze a magyar versenyzőkkel
Akkor és most - látványos képeken a Balaton ünnepe