Nincs konkrét válasz, de elmondjuk, hogy miért.
A Kékszalagról szóló hírekben, anyagokban sokféle távot említenek. Nem véletlenül, hiszen egészen pontos adat nincs, ugyanis minden versenyen változhat. Például az időjárás vagy éppen a Balaton vízszintje is befolyásolhatja a pontos távot. A lényeg, hogy jellemzően légvonalban 150 kilométernél hosszabb, 160 kilométernél rövidebb a táv. A hajók azonban a szél függvényében ennél többet mennek egy-egy versenyen.
Éppen ezért az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon a rengeteg díj egyikét, a legjobban navigáló hajó csapatának járó elismerést az kapja, amely az úgynevezett Yardstick előnyszámítás alapján a leggyorsabban ér be a célba. Ha már a díjaknál tartunk, akkor elismerést kapnak például a leggyorsabb hagyományos egytestű hajók, a különböző hajóosztályok győztesei, az abszolút értékelésben legeredményesebb női kormányos, a legeredményesebb női csapat.
Arról pedig, hogy az előbb említett 150-160 kilométeres táv mit jelent hajóval egy autóhoz vagy éppen a budapesti dugókban elérhető átlagsebességhez képest, egy későbbi posztban írunk.
Érdemes elolvasni a Kékszalag blog korábbi posztjait is:
Hiába van egy jó hardvered, kell hozzá a szoftver
Erős kihívó a Kékszalagon: kétszeres olimpiai bajnok csap össze a magyar versenyzőkkel
Akkor és most - látványos képeken a Balaton ünnepe