A Kékszalag 50. Erste Nagydíj fő támogatója, az Erste mindenkinek esélyt ad arra, hogy a Kékszalag legprofibb hajóin élhesse át a versenyt. A www.erstehiggymagadban.hu oldalon július 13-ig bárki pályázhat arra, hogy a Fantom, a Ganz Danubius, az Inyama, a Lisa, a Nemere II, a Prevital, a Restless , a Sirocco, a Trentasette, a Westport, vagy a Red Bull Extreme 40-essel kerülje meg a tavat. Az indulásnak nem feltétele a hajózási múlt és tudás, azonban jó tudni, hogy a kapitányok maguk választanak a hozzájuk jelentkezők közül, így érdemes megírni, miért szeretne valaki bekerülni a kiválasztott csapatba. A Kékszalag blog pedig bemutatja a pályázatban résztvevő kormányosokatés hajóikat. Elsőként Cittel Lajos, a Sirocco kormányosa mutatkozott be , másodikként Szloszjár Gábor a Lisa fedélzetéről, most pedig Láng Róberten, a Kékszalag időrekordját 57 évig megtartó
legendás Nemere II. kormányosán a sor.
Hogyan kezdett el vitorlázni, miért választotta ezt a sportot?
40. születésnapomra egy barátomtól kaptam a meghívást, hogy mancsaft legyek a Siroccón.
Ez technikai, taktikai vagy csapatsport – mi a fontosabb: a hajó, a jó technika vagy a jó csapat?
Egyértelműen mindhárom, egyiket sem lehet kivenni belőle, egyik nélkül sincs siker. Bármilyen jó a technika vagy a taktika vagy mindkettő, ha nincs jó csapat, akkor nem ér semmit.
Milyen eredménnyel lenne elégedett idén a Kékszalagon?
A 20. hellyel.
Kit tart a legnagyobb ellenfelednek az idén?
A Siroccót és a Lillafüredet.
Mit vár azoktól, akik a hajóra kerülnek? Miért vállalta, hogy egy civilt is elvisz, és mi lesz a legfontosabb, amikor a www.erstehiggymagadban.hu oldalon jelentkezők
közül választ?
Illeszkedjen be a csapatba és képességei függvényében támogassa a csapatot. Felkértek, ezért elvállaltam. A legfontosabb, hogy eredményesek legyünk együtt és jó hangulatban, jó eredménnyel végezzük a versenyt.
Mit tart a legnagyobb versenyelőnyének?
A csapatirányítást.
Mit szeret a legjobban a hajójában?
A történetét.
A legendás Nemere II. névjegye
A Nemere II. volt a Kékszalag csúcstartója 57 éven át. A Nemere II. egy három darabból álló 75-ös cirkáló sorozat első hajója, testvérhajói a Sirocco és a Lillafüred. A Balatonfüredi Hajógyárban építették 1944 nyarán, ekkor még Nemere néven. A tölgyfából készített vitorlás a háború viszontagságait a parton, sértetlenül vészelte át, majd évekig nem került vízre. Végül az 1950-es évadnyitó regatta megnyerésével
kezdte meg a hajó az igazi, versenyző életét. Nemere néven hétszer indult a Kékszalagon, ebből ötször (1951, 1953, 1955, 1957, 1971) megnyerte a versenyt. 1955-ben sporttörténelmet írt: 10 óra 40 perc alatt teljesítette a távot, ezt a rekordját 57 éven át nem tudta senki megdönteni. 2000-ben teljesen újjáépítve – tölgyfa helyett mahagóniból, új vitorlázattal és felszereléssel - már Nemere II. néven szállt vízre, azóta minden Kékszalagon indul.
Milyen hajó: 75-ös cirkáló (Schärenkreutzer)
Tervezés éve: 1943ű
Teljes hossz (LOA): 18,55 m
Vízvonalhossz (LWL): 12 m
Szélesség: 2,65 m
Merülés: 1,90 m
Tőkesúly tömege: 4800 kg
Orrvitorla: 26 m2
Nagyvitorla: 67 m2
Spinakker/genakker: 310 m2
Kormányos: Láng Róbert
Érdemes megismerni a www.erstehiggymagadban.hu oldalon elérhető többi hajót és kormányost is, róluk szólnak az alábbi posztok.
Szloszjár Gábor: A legénység meg tudja nyerni a versenyt, a kapitány meg el tudja veszíteni!
Hiába van egy jó hardvered, kell hozzá a szoftver